Egyszemélyes szigetek

2011.01.27.

Az első BÁBU Fesztivál létrejöttével a bábszínházi szakma fontos, új seregszemlével gazdagodott.

A legjobb monobáb előadásokat nézve az a benyomásunk, mintha nem is egyetlen ember tartaná mozgásban az eseményeket, hanem legalábbis egy polip. TÓTH ÁGNES VERONIKA BESZÁMOLÓJA. (RÉSZLET!)

A halhatatlanság országa című előadásban Fabók Mariann – akinek eleven és harsány stílusa némiképp Écsi Gyöngyire emlékeztet – áradó vehemenciával uralja a közönséget és a vele játszó zenészt, miközben váratlan poénokkal pöttyözi a népmesét. Mivel az előadás csak „kiskorú felügyeletével” látogatható, rávesz egy kislányt, hogy felügyelje a felnőtteket, ráadásul előzetesen mindnyájunknak meg kell tisztogatnunk a lelkünket, hogy mesekészek legyünk. Fabók Mariann előadásában az a jó, hogy tele van vele a színpad: egyszerre kelti életre a mélabús királyfit, alakítja a csúf öregasszonyt, miközben a változékony díszletet is variálja.

A halhatatlanság országában Orbán Dénes furulyázik, Fabók Mariann énekel kitűnően, miközben kettejük között folytonos évődés zajlik, a mesélő rendre megpróbál papucsot csinálni muzsikusából, például ráförmed, hogy doboljon hangosabban: „Hiszen ez egy orkanikus erejű vihar!

Szerző: Tóth Ágnes Veronika

 

vissza